Toerkoop claimt Narrowcasting primeur

Toerkoop Reisburo Groep claimt de eerste reisbureauketen in Nederland te zijn, die in haar vestigingen is begonnen met narrowcasting. Vanaf deze maand zien voorbijgangers op grote 42 inch LCD-schermen in de etalages allerlei toeristische informatie en promoties. Promotiefilmpjes van bestemmingen en/of producten worden in de uitzendingen afgewisseld met Toerkoopjes vakantie-aanbiedingen, advertenties, tv-commercials en meer van het toeristisch bedrijfsleven dat in het project meedoet.

Sterke troef
Partners van Toerkoop zien het inzetten van beeldschermen als een sterke troef. ‘De reacties uit de sector zijn lovend. Uit het feit dat reeds verschillende partijen in dit vroege stadium deelnemen, mag blijken dat dit initiatief gewaardeerd wordt,’ aldus Toerkoop Reisburo-directeur Don Kaspers.

Ketenbreed
Na een testperiode dit voorjaar in verschillende Toerkoop Reisburo vestigingen is het besluit genomen narrowcasting ketenbreed toe te gaan passen.

Stopping power
‘Bewegend beeld heeft nog steeds een grote aantrekkingskracht op de consument. TV schermen hebben een veel grotere stopping power dan de vaak statisch ingerichte etalages,’aldus Kaspers. Op dit moment is al zestig procent van de Toerkoop vestigingen voorzien van tv schermen. Naar verwachting zullen voor het einde van dit jaar nog meer vestigingen inhaken.

De etalage wordt volgens Toerkoop als communicatie-instrument nog onvoldoende benut. Dagelijks passeren vele honderden consumenten etalages van reisbureaus zonder te stoppen.

Legio voordelen
‘Etalages zijn nog te vaak een statisch reclamebord. Iedere voorbijganger is een potentiële klant en die willen we nu via narrowcasting een-op-een bereiken. De voordelen zijn legio: het trekt de aandacht, werkt verkoop- en imagobevorderend, en de content kan zeer snel aangepast worden,’ aldus Kaspers.

Het systeem wordt centraal aangestuurd door het Toerkoop hoofdkantoor maar adverteerders kunnen door middel van een eigen inlogcode beelden en teksten naar voorkeur veranderen.

Twintig minuten
De bewegende beelden worden op zeven dagen getoond in cycli van 20 minuten. Touroperators en overig toeristisch bedrijfsleven kunnen in de uitzendingen participeren middels spotjes van 30 seconden of een reisaanbieding – stilstaand beeld – van 12 seconden.

Internet: www.toerkoop.nl
Bron: TourPRess Holland
Dinsdag 30 September 2008
Narrowcasting bij Tourkoop is verzorgt door Channel4all – www.channel4all.nl en Chaboma Solutions B.V.

Contact

Wilt u meer informatie over narrowcasting en wat narrowcasting voor uw organisatie kan betekenen, neem dan contact met ons op.

Chaboma Solutions B.V.
Handelsweg 9
1851 NX  Heiloo
T: 088-9090400
F: 088-9090499
E: info@chaboma.nl
W. www.chaboma.nl

Onze medewerkers beantwoorden graag eventuele vragen die u nog heeft.

Referenties:

Advertenties

Over Chaboma

Chaboma Solutions De combinatie van een heldere visie, een ambitieus team en de vereiste expertise maakt Chaboma Solutions tot de aangewezen specialist in narrowcasting oplossingen.
Dit bericht werd geplaatst in Nieuws en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s