De zeven doodzonden van narrowcasting content

Content is King‘, een veel gehoord adagium in de narrowcasting branche.

Content is de factor die het menselijke oog moet aantrekken, vermaken en aanzetten tot een bepaalde actie.

Maar de ‘kwaliteit’ van content kan gelijker tijd alle investeringen in hardware, software, tijd en moeite teniet doen.
Welke fouten moet je niet maken?

De zeven doodzonden met betrekking tot narrowcasting content zijn:

  1. Oud Nieuws (narrowcasting schermen met oud nieuws of informatie over de aanbiedingen van gisteren worden al snel door het publiek gediskwalificeerd en in het vervolg genegeerd, narrowcasting content moet altijd actueel, vers en aantrekkelijk zijn);
  2. Geen interne gemene deler (een narrowcasting scherm is een belangrijk communicatiemiddel van een moderne organisatie en iedereen daarbinnen moet op de hoogte zijn van de boodschappen die er op staan en moeten de mogelijkheid hebben om nieuwe content-ideeënte kunnen aanreiken);
  3. Geen content procedures en regels (het management van een narrowcasting behoort volgens vaste (communicatie)regels gevoerd te worden, waarbij white- en blacklist goed onderhouden moeten worden);
  4. Niet putten uit reeds bestaande bronnen (vaak beschikken bedrijven over vele soorten geschikte content, welke een scherm met weinig extra inspanning tot een interessant informatiemedium maken);
  5. Reeds bestaande maar onbruikbare content inzetten (naast geschikte bestaande content, is vaak andere content totaal onbruikbaar, omdat deze veel te lang is of te veel tekst bevatten, narrowcasting content behoort crisp, clear en consistent te zijn);
  6. Audio ondersteunt een narrowcasting boodschap juist niet (uit onderzoek blijkt dat veel publiek een winkel juist verlaat door te harde of onaantrekkelijk muziek of andere geluiden, een narrowcasting boodschap wordt er vaak ook niet beter van);
  7. Vertel een klant wat hij moet doen (veel narrowcasting boodschappen zijn zorgvuldig en mooi opgebouwd, geen tijd & moeite gespaard, alleen is er vergeten wat de klant moet doen, waar moet hij zijn voor het product, waar is de QR-code, welke website moet hij bezoeken?).
Bron: Marc Sytsema

Contact

Wilt u meer informatie over narrowcasting en wat narrowcasting voor uw organisatie kan betekenen, neem dan contact met ons op.

Chaboma Solutions B.V.
Handelsweg 9
1851 NX  Heiloo
T: 088-9090400
F: 088-9090499
E: info@chaboma.nl
W. www.chaboma.nl

Onze medewerkers beantwoorden graag eventuele vragen die u nog heeft.

Referenties:

Advertenties

Over Chaboma

Chaboma Solutions De combinatie van een heldere visie, een ambitieus team en de vereiste expertise maakt Chaboma Solutions tot de aangewezen specialist in narrowcasting oplossingen.
Dit bericht werd geplaatst in Artikel en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s