Narrowcasting

De vijf voordelen

Narrowcasting levert content zeer gericht. De doelgroep ziet, hoort en/of ervaart specifieke informatie op de juiste plek en op het juiste moment. Dat is op zich al een groot voordeel. Je schiet niet met hagel, maar richt je pijlen op de juiste klant (gelukkig slechts figuurlijk). Er zijn nog veel meer voordelen. In deze blog delen we vijf voordelen met jou.philips_signage_solutions

Voordeel 1: Doelgroepgericht

Bedrijven die klanten op de voet volgen, door bijvoorbeeld gebruik te maken van CRM-systemen of Customer Journey-software (of Chaboma software natuurlijk), weten precies wat de klant interessant vindt. Narrowcasting is al een zeer gericht communicatiemiddel, maar met die verkregen klantinformatie kan de content op de beeldschermen nóg klantgerichter. Zo spreken bedrijven de klanten precies aan, zoals ze dat zelf graag zien. Al blijft de lijn tussen interesse en privacy flinterdun. Het bedrijf moet goed aanvoelen tot hoever hij kan gaan.

Voordeel 2: Aandacht trekken

Of je nu wilt of niet; als er ergens een scherm hangt, kijk je ernaar. In de kroeg, in de wachtkamer van de huisarts of op het treinstation. Bewegend beeld trekt de aandacht. Zo weten bedrijven zeker dat potentiële klanten de content zien. Het is natuurlijk nog leuker, als die klant de content ook waardeert en niet ervaart als storende reclame.

Voordeel 3: Makkelijk aan te passen

Wie printcampagnes gebruikt, baalt als een stekker als er binnen korte termijn een wijziging in de campagne ontstaat. Alles moet opnieuw besteld, geprint en verspreid worden. Ook schrijnend: een spelfout op de affiche. De content op beeldschermen is eenvoudig aan te passen. Klik en klaar.

Voordeel 4: Inspelen op aankoopimpulsen

Ongeveer 70% van de klanten maakt de aankoopbeslissing in de winkel zelf (of op de webshop). Met gerichte content kan de winkelier daarop inspelen. Op de beeldschermen ziet de klant aantrekkelijke en overtuigende content. De winkelier wakkert de aankoopimpuls aan.

Voordeel 5: Betaalbaar

Narrowcasting is een betaalbaar communicatiemiddel. Het bedrijf schaft een aantal beeldschermen aan en plaatst met gebruikersvriendelijke software de gewenste content. Het wijzigen van die content of het plaatsen van nieuwe berichten, video’s en andere uitingen is hartstikke simpel en goedkoop. Daarnaast zien de beeldschermen van narrowcasting er steeds mooier uit en is er steeds meer mogelijk: 3D-beeldschermen, touchscreen, interactieve belevingen. Bedrijven kunnen kiezen uit vele mogelijkheden. Eén ding is zeker: narrowcasting heeft inmiddels bewezen effectief, efficiënt en veelzijdig te zijn.


Contact

Wilt u meer informatie over narrowcasting en wat narrowcasting voor uw organisatie kan betekenen, neem dan contact met ons op.

Chaboma Solutions B.V.
Handelsweg 9
1851 NX Heiloo
T: 088-9090400
F: 088-9090499
E: info@chaboma.nl
W. www.chaboma.nl

Onze medewerkers beantwoorden graag eventuele vragen die u nog heeft.

Referenties:

Advertenties

Over Chaboma

Chaboma Solutions De combinatie van een heldere visie, een ambitieus team en de vereiste expertise maakt Chaboma Solutions tot de aangewezen specialist in narrowcasting oplossingen.
Dit bericht werd geplaatst in Artikel en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s