5 Creatieve narrowcasting-ideeën

Narrowcasting is dé manier om een specifieke doelgroep te bereiken op een specifiek moment met specifieke informatie. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor narrowcasting als middel in te zetten. De doelgroep reageert positief. Vluchttijden, weersverwachtingen, bonusacties en handleidingen maken het dagelijks leven een stukje makkelijker. Narrowcasting blijkt niet alleen efficiënt. Bedrijven bedenken creatieve manieren om narrowcasting in te zetten. In deze blog delen we vijf ideeën met jou, van bedrijven die indruk maakten.
Creatieve narrowcasting ideeën

Lego verklapt het resultaat

In sommige Legowinkels kunnen (potentiële) klanten een doos met blokjes voor het scherm houden. Het scherm toont het eindresultaat: een 3D-bouwwerk dat je van meerdere kanten kunt bekijken. De legobouwer kan op het scherm ook achterhalen hoe je het bouwwerk in elkaar krijgt.

McDonalds speelt in op het weer

Eind 2016 zet McDonalds narrowcasting op een nieuwe manier in. In de McDonalds-restaurants staan al jaren beeldschermen met aanbiedingen en menu’s. In de VS worden deze beeldschermen vanaf dit jaar gekoppeld aan het weerbericht. Is het buiten heet? Dan toont het scherm ijsjes. Is het buiten koud? Dan staan de warmmakertjes in het zonnetje.

LG test kwaliteit beeldschermen

LG bedacht een creatieve manier om de nieuwste narrowcasting-schermen te introduceren aan het publiek. Ze monteerden de schermen op een liftvloer in een bedrijfspand (waar men vermoedelijk beeldschermen gebruikt). Mensen die in de lift stapten om van etage te verwisselen, zagen de liftvloer onder zich uit elkaar vallen. Hevig geschrokken, realiseerden ze zich dat er niets aan de hand was met de vloer, maar dat ze op beeldschermen stonden met superscherp beeld. LG garandeerde hiermee de kwaliteit van de beeldschermen.

Winkelkarretjes met beeldschermen

Winkels als Jumbo en Albert Heijn smeden momenteel grootste plannen. Ze zagen dat winkels als Tesco en Wal-Mart beeldschermpjes plaatsten op de winkelkarren. Daarmee worden impulsaankopen aangemoedigd en zien klanten bonusproducten verschijnen op hun eigen boodschappenkar.

Fitnessscholen moedigen sporter aan

In sommige fitnessscholen worden sporters aangemoedigd tijdens het fietsen. Op het stuur zit een beeldscherm waarop landschappen en fietsroutes worden getoond. Ondertussen verschijnen er (onbewust) reclame-uitingen of spaaracties van de fitnessschool. Zo fietst de sporter geamuseerd en enthousiast in een virtuele wereld en wordt hij ondertussen commercieel beïnvloed door de sportschool. Het resultaat: meer mensen doen mee aan workshops of bonusacties.

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te vinden. Narrowcasting blijkt een uitstekend en creatief middel.


Contact

Wilt u meer informatie over narrowcasting en wat narrowcasting voor uw organisatie kan betekenen, neem dan contact met ons op.

Chaboma Solutions B.V.
Handelsweg 9
1851 NX Heiloo
T: 088-9090400
F: 088-9090499
E: info@chaboma.nl
W. www.chaboma.nl

Onze medewerkers beantwoorden graag eventuele vragen die u nog heeft.

Referenties:

Advertenties

Over Chaboma

Chaboma Solutions De combinatie van een heldere visie, een ambitieus team en de vereiste expertise maakt Chaboma Solutions tot de aangewezen specialist in narrowcasting oplossingen.
Dit bericht werd geplaatst in Artikel, Tips en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s