Wat hebben goede doelen aan narrowcasting?

Goede doelen hebben een duidelijk ‘doel’ voor ogen. Ze ondersteunen mensen, flora of fauna, komen op voor de ‘zwakkeren’ in de samenleving, strijden tegen onrecht of helpen gebieden na natuurrampen weer bewoonbaar te maken. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is een non-profit organisatie voor opgericht. En terecht, er zijn nogal wat groeperingen, situaties en doeleinden die er alleen niet komen en die wel wat hulp kunnen gebruiken. Hoewel goede doelen een ANBI-status hebben (althans, de meesten) en dus geen winst mogen (of willen) maken, draait het wel altijd weer uit op het bij elkaar sprokkelen van geld. Zonder geld is er nu eenmaal weinig mogelijk en met geld krijgen mooie plannen meer body.

Tips om geld bij elkaar te krijgen

Dat geld is nog niet zo eenvoudig om bij elkaar te krijgen, vooral als andere organisaties dat geld ook goed kunnen gebruiken en vooral als alle fondsen en subsidies steeds overal worden gekort. Om op te vallen moeten goede doelenorganisaties op een aantal aspecten letten:

1. Een duidelijk doel

Goede doelen hebben een duidelijk doel en kunnen moeiteloos een elevatorpitch houden. Het is voor iemand die nog nooit van de stichting of organisatie heeft gehoord, snel duidelijk waar ze voor staan en waar ze voor strijden.

2. Raken en overtuigen

Een goed doel werft zoveel mogelijk medestanders. Zonder achterban heeft een organisatie weinig zin. Het is daarom de kunst om de doelgroep te overtuigen en vooral te raken.

3. Energie en enthousiasme

Mensen steunen een goed doel pas als ze het gevoel hebben dat er daadwerkelijk hard gewerkt wordt om iets voor elkaar te krijgen. Een organisatie die energie, passie en enthousiasme uitstraalt komt verder dan een organisatie die stil lijkt te staan.

4. Persoonlijke benadering

Om iemand te raken en te enthousiasmeren is een persoonlijke benadering het meest effectief. Mensen moeten zich aangesproken en verantwoordelijk voelen.

Narrowcasting

Bij het idee persoonlijk te benaderen om te overtuigen en raken, grijpen organisaties in de praktijk snel naar de telefoon. Dat is ontzettend arbeidsintensief. Narrowcasting biedt een goede oplossing. In tegenstelling tot broadcasting richt narrowcasting zich op een specifieke doelgroep. Met mooie foto’s, indringende en opvallende video’s en duidelijke factsheets tonen goede doelenorganisaties op een eenvoudige en aansprekende manier zichzelf en hun doelen. Het is een effectieve manier om naamsbekendheid te krijgen, leden en achterban te werven en geld bij elkaar te sprokkelen.

Meer weten? Of heeft u vragen? Neem gerust contact met ons op.


Contact

Wilt u meer informatie over narrowcasting en wat narrowcasting voor uw organisatie kan betekenen, neem dan contact met ons op.

Chaboma Solutions B.V.
Handelsweg 9
1851 NX Heiloo
T: 088-9090400
F: 088-9090499
E: info@chaboma.nl
W. www.chaboma.nl

Onze medewerkers beantwoorden graag eventuele vragen die u nog heeft.

Referenties:

Advertenties

Over Chaboma

Chaboma Solutions De combinatie van een heldere visie, een ambitieus team en de vereiste expertise maakt Chaboma Solutions tot de aangewezen specialist in narrowcasting oplossingen.
Dit bericht werd geplaatst in Artikel en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s