Narrowcasting voor de beautybranche

5 Redenen

Narrowcasting is een ideaal communicatiemiddel voor de beautyindustrie. Beauty draait om schoonheid, om stijl, finesse, mode en om gezien worden. Beautysalons, parfumeries en kledingwinkels kunnen dat het beste zo visueel mogelijk uiten: aan de hand van narrowcasting! We geven vijf redenen.

1. Modellen komen tot leven

Om beautyproducten te verkopen, zetten winkels en ketens vaak modellen in. Mooie meiden die make-up, parfum of kleding stijlvol verkopen. Als de doelgroep ziet hoe goed die kleding staat, hoe mooi oogschaduw de ogen maakt of hoe elegant parfum overkomt, kopen ze het product. Natuurlijk kunnen winkels mooie foto’s in de winkel hangen of plaatsen in tijdschriften en in bushokjes, maar met narrowcasting komen de modellen tot leven. Mooie video’s tonen een mens dat springt, loopt, danst en geniet. Mensen kunnen zich sneller identificeren en zien hoe een kledingstuk er in 3D uitziet. Een mooie truc om te overtuigen en smaakvol te verleiden.

2. Resultaat tonen

Oogschaduw in een potje, de nieuwste eyeliner of een innovatieve mascarasoort zien er in de verpakking wel blitsend uit, maar tonen niet direct hoe ze eruit komen te zien op het gezicht of op de huid. Door via narrowcasting video’s en foto’s te tonen, ziet men het effect van dat ene topproduct.

3. Hoe gebruik ik dit?

Er is een interessante haarklip op de markt gekomen. Men steekt een stokje door een plaatje en het haar zit perfect. Of er is een magische nagellak ontwikkeld. Met drie handelingen, blijven je nagels wekenlang mooi. Door te laten zien hoe de gebruiker het product gebruikt, ziet men hoe eenvoudig en gebruikersvriendelijk het is. Bovendien ziet men alvast hoe mooi het resultaat is. Iets wat er in de verpakking nogal ingewikkeld uitziet, wordt in één klap aantrekkelijk.

4. Actuele acties en aanbiedingen

Natuurlijk is er op narrowcastingschermen ook ruimte voor het adverteren over interessante acties en aanbiedingen. Ook handig in beautysalons. Nieuwe behandelingen krijgen extra aandacht, de winteraanbieding komt eraan of ‘reserveer nu! Dan mag je beste vriendin gratis mee’.

5. Referenties

Referenties werken ook uitstekend als lokmiddel. Vooral als bekende modellen of beroemde actrices positieve referenties geven over een beautyproduct. Maar ook als de klant zelf een positief bericht kan achterlaten dat op het scherm verschijnt. Samengevat kunnen we stellen dat narrowcasting een handig communicatiemiddel is voor de beautybranche. Wat mooi is, moet mooi blijven nietwaar?

Beautysalon


Contact

Wilt u meer informatie over narrowcasting en wat narrowcasting voor uw organisatie kan betekenen, neem dan contact met ons op.

Chaboma Solutions B.V.
Handelsweg 9
1851 NX Heiloo
T: 088-9090400
F: 088-9090499
E: info@chaboma.nl
W. www.chaboma.nl

Onze medewerkers beantwoorden graag eventuele vragen die u nog heeft.

Referenties:

Advertenties

Over Chaboma

Chaboma Solutions De combinatie van een heldere visie, een ambitieus team en de vereiste expertise maakt Chaboma Solutions tot de aangewezen specialist in narrowcasting oplossingen.
Dit bericht werd geplaatst in Artikel, Tips en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s