Game changers in het MKB

De afgelopen maanden stond Nederland in het teken van de verkiezingen, waarin de campagnetijd het moment is voor de partijen om de doelgroep te benaderen. Het is een interessante strijd om de gunsten van de doelgroep. Een strijd die vergelijkbaar is met het gevecht om de interesse van de doelgroep wat het MKB constant voert. Een strijd waarin game changers de bepalende factor zijn. 

Heeft u de verkiezingen en de bijbehorende campagne gevolgd? Het was deze keer een wat matte strijd. Er waren partijen die veel moesten winnen na een eerder opgelopen verlies van zetels maar  het tij in de campagneperiode niet konden keren. De spindokters kwamen niet met de noodzakelijke game changers om de strijd naar hun hand te zetten.

Game changers in het MKB

Game changers in het MKB

Politieke strijd versus de strijd in het MKB

De strijd om het rode vlakje op het stembiljet is goed te vergelijken met de strijd om de gunsten van de doelgroep. Er zijn verschillende aanbieders die dezelfde doelgroep benaderen. Het verschil wordt gemaakt met een unieke aanbod van het bedrijf of een andere marketing inzet die andere aanbieders nog niet ontdekt hebben. 

Zo begon ook ooit het adverteren via Google adwords en social media. Kunt u de beginfase daarvan nog herinneren? Dit is inmiddels volledig in het MKB geïntegreerd. Het MKB kwam uit een periode van het verstrekken van flyers en krantenadvertenties. Toen het internet in opkomst kwam, stapte ieder bedrijf er maar wat graag in. De komst van social media was de volgende game changer in de marketing ontwikkelingen van het MKB. 

Game changers in het MKB

 “Als je doet wat je deed, krijg je hetzelfde resultaat”. Dat is in veel gevallen een stelling die op een absolute waarheid berust. Voor veel bedrijven is het van groot belang om een marketing inzet te durven veranderen. De game changers in het MKB. Dit kan zijn door middel van een inzet van nieuwe marketinginstrumenten maar ook door een veranderde inzet van bestaande marketingmiddelen. 

Veel creatieve ondernemers die gericht kiezen om nieuwe marketinginstrumenten optimaal te benutten, plukken hier absoluut de vruchten van. Grote bedrijven zijn ooit klein begonnen en zijn gegroeid door een marketing inzet dat gekenmerkt is door innovatie en ambitie waarin nieuwe mogelijkheden zijn aangeboord.

Narrowcasting als game changer

Narrowcasting sluit volledig aan op de noodzaak van game changing. Narrowcasting zorgt voor een optimale exposure op plaatsen waar veel mensen komen. Ondernemers kunnen aansluiten bij een netwerk en elkaar hiermee versterken. Het netwerk geeft een palet aan mogelijkheden voor ondernemers in het MKB. De doelgroep kan op verschillende manieren bereikt worden door middel van een thematische- of actiematige benadering. Hierin kan zelfs dagelijks gewisseld worden van content en van de plaatsen waarop het bedrijf zichtbaar is. Narrowcasting is een prima marketinginstrument dat aansluit op de wens om innovatief en creatief te zijn. 

Chaboma heeft een zeer groot narrowcasting netwerk van creatieve ondernemers, dat wekelijks aan het groeien is. De ondernemers uit diverse branches bieden zichzelf en elkaar veel mogelijkheden, zonder elkaar tot last te zijn. Wij hebben een zeer gebruiksvriendelijk systeem dat zeer goed past bij de game changers in het MKB. Neem vrijblijvend contact met ons op en informeer naar uw mogelijkheden voor innovatie en ambitie.

Advertenties

Over Chaboma

Chaboma Solutions De combinatie van een heldere visie, een ambitieus team en de vereiste expertise maakt Chaboma Solutions tot de aangewezen specialist in narrowcasting oplossingen.
Dit bericht werd geplaatst in Artikel, Ontwikkelingen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s