Welk effect heeft de privacywet op uw bedrijf?

Zo rond een jaarwisseling kijken we altijd graag even terug op het afgelopen jaar en daarna snel door naar het nieuwe jaar. Een ondernemer staat immers nooit stil. Was 2017 ook weer zo’n bewogen jaar voor u? Waarschijnlijk zal dit in 2018 niet anders zijn, al is het maar door de een nieuwe wetgeving die van kracht wordt.

Die nieuwe wetgeving is de General Data Protection Regulation (GDPR), die in het Nederland bekend staat als de algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Deze wet komt uit de koker van de Europese Unie, en heeft zeker effect op vrijwel iedere bedrijfsvoering.

Wat is de algemene verordening gegevensbescherming?

De AVG is een privacywetgeving die de regels omtrent het gebruik van persoonsgegevens nóg strenger zal maken. Doelstelling van deze nieuwe wetgeving is om de privacy van de Europese burgers nog beter te beschermen. In het kort komt het er hier op neer dat de burgers de volledige controle moeten hebben over hun persoonlijke gegevens, dus wie inzage hierin heeft, welke persoonlijke gegevens gebruikt zijn, met welk doel deze gegevens gebruikt zijn, waar de gegevens vandaan komen en met wie de gegevens gedeeld zijn.

Welk effect heeft de privacywet op uw bedrijf?

Deze wet heeft ongetwijfeld een groot effect op uw bedrijf, in welke branche u ook actief bent, hoeveel medewerkers u in dienst heeft of hoeveel facturen u schrijft. Deze wet is al van toepassing bij het sturen van een offerte, factuur of nieuwsbrief. Daarnaast zult u erg moeten oppassen met het lanceren van apps en ook uw website moet volledig aan deze nieuwe regeling voldoen.

Om in de stemming van de jaarwisseling te blijven, het is 5 voor 12 voor de ondernemers die hier nog niet mee bezig zijn geweest. De wet is 2 jaar geleden aangekondigd en gaat per 25 mei 2018 in. Deze lange tijd hiertussen is uitgetrokken om het bedrijfsleven de kans te geven om deze wetgeving in het bedrijfsproces te implementeren. De handhaving van deze wet zal streng zijn.

Hoe gaat u uw klanten van informatie voorzien?

Marketingtechnisch lijkt dit best een stap terug te zijn voor bedrijven. Veel mogelijkheden om een klant te benaderen en van informatie te voorzien worden nu weggenomen. U zult als ondernemer creatief moeten zijn en nieuwe mogelijkheden moeten vinden om de klant te benaderen.

Narrowcasting kan hierin een uitstekende oplossing zijn. Door middel van informatie te verstrekken via een beeldscherm op plekken waar uw doelgroep komt, heeft u toch het bereik dat u wenst. Hiervoor zijn talloze mogelijkheden.

Chaboma informeert u hier graag vrijblijvend over. Neem contact met ons op voor het maken van een afspraak. Wacht niet tot het 12 uur is……

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Nieuws en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s