Waarom visuele communicatie met behulp van narrowcasting zo waardevol is

Steeds meer bedrijven en instellingen maken gebruik van narrowcasting. Op steeds meer plekken komen beeldschermen te staan om informatieve en wervende berichten te verspreiden. Waarom visuele communicatie met behulp van narrowcasting zo waardevol is, is eenvoudig te verklaren. Een mens is visueel ingesteld en lijkt zich steeds meer op beelden te richten. Narrowcasting sluit hier dus als een puzzelstukje op aan.

Hoe narrowcasting letterlijk aansluit bij onze gedachtegang

Veel mensen zeggen wel eens als grap dat ze in plaatjes denken, maar dat is ook zeker het geval. Ruim de helft van alle informatie dat we naar onze hersenen sturen is visueel. We denken in beelden. Dit doen we omdat dit voor ons brein het eenvoudigst te verwerken is.

Daarnaast sluit visualisatie volledig aan op onze digitale mogelijkheden. Veel bedrijven brengen graag hun boodschappen over door middel van afbeeldingen, infographics of video’s. Deze keuze wordt gemaakt om de eenvoudige reden dat dit conversieverhogend werkt.

De huidige doelgroep is vaak gehaast en gunt zich geen tijd om zich goed in zaken te verdiepen. Op het moment dat de voordelen van een aanbod op een eenvoudige manier via beelden kunnen worden overgebracht, heeft dit veel meer waarde. Omdat de spanningsboog van de gemiddelde consument steeds korter wordt, past dit mooi in het drukke schema van de dag.

Narrowcasting sluit hier uitstekend bij aan. Een scherm met commerciële afbeeldingen langs de weg in een drukke stad trekt altijd aandacht, maar ook een scherm waarop het menu staat afgebeeld in een restaurant past uitstekend bij de huidige maatschappij. Tot slot kan een narrowcasting scherm in een wachtkamer precies het kleine beetje informatie geven waarop we zitten te wachten.

Feiten over visualisatie van de mens

Er zijn diverse verschillende onderzoeken gedaan naar het gedrag van de hersenen met betrekking op de visualisatie van de mens:

  • Een mens onthoudt 10% wat hij of zij hoort,
  • Een mens onthoudt 20% wat hij of zij leest,
  • Een mens onthoudt 80% wat hij of zij ziet.

Dit is op een beeldscherm niet anders.

Uiteraard heeft geschreven content op een beeldscherm een belangrijke waarde, maar afbeeldingen, animaties, video’s en kleuren versterken de woorden aanzienlijk.

Op het moment dat er een geraffineerde mix van rijke content wordt aangeboden, kan visuele communicatie door narrowcasting op diverse manieren enorm waardevol zijn voor een organisatie en in deze samenleving onmisbaar om doelstellingen te kunnen realiseren.

Narrowcasting van Chaboma

Narrowcasting past uitstekend in het huidige tijdsbeeld waarin iedereen gewend is om vluchtige informatie tot zich te nemen en er weinig tijd wordt genomen om grotere stukken tekst op een tablet of digitale telefoon te lezen.

Hiermee sluit narrowcasting aan op onze roots. Onze verre voorouders communiceerden, in de tijd dat er nog geen schrift bestond, ook door middel van afbeeldingen die op een muur getekend werden. Dat we doen dit nu op een digitale manier doen bewijst dat visualisatie tijdloos is maar narrowcasting de toekomst.

Heeft u interesse om uw narrowcasting mogelijkheden eens te ontdekken? Neem dan contact op met Chaboma. Wij zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van narrowcasting oplossingen op maat. Wij zorgen voor waardevolle zichtbaarheid.

Over Chaboma

Chaboma Solutions De combinatie van een heldere visie, een ambitieus team en de vereiste expertise maakt Chaboma Solutions tot de aangewezen specialist in narrowcasting oplossingen.
Dit bericht werd geplaatst in Artikel en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s